tisdag 21 juli 2015

guldkant i vardagen


Hela veckoslutet var de två äldsta hos mommo vid strandcamping. Det var så lugnt och tyst här hemma. På kvällen, när Edla somnat, passade maken och jag på att äta gott och festa till det lite. Hans semester är slut nu så det var lite därför också. 
Jag gjorde en skinkpaj, faktiskt på köpebotten. Men det var riktigt gott ändå, smakade som hemgjort. Vilket är bra att veta ifall man har bråttom någon gång, eller bara annars är lat. Pajen gjorde jag på högt. Som fyllning hade jag skinka, tomat och ananas. Och det var så gott.
Till efterrätt gjorde jag en version glasstårta med krossade pepparkakor, vanilla och turkisk peppar. 
Tycker man om salmiak är denna underbar. Annars kan man enkelt byta ut den mot något annat gott. Men både jag och maken tycker om salmiak.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar