torsdag 9 juli 2015

virkad solhatt


Under de tre dagarna vi fick lite värme här i landet upptäckte jag att Edla inte har en enda solhatt. Inte för att jag tror att en sån skulle hållas så länge på hennes huvud, men i alla fall. Lagom då stötte jag på mönstret till denna fina hatt. Alla jag sett i affärer är så tråkiga tycker jag. Det svåraste var att hitta garn som passade. Bomullsgarn är ju omöjligt att hitta häromkring och bambu tycker jag är för dyrt. Jag löste det genom att köpa ett jättetunnt garn och använda det dubbelt. Nu kommer jag inte ihåg vad det hette, men nöjd över valet blev jag. Hatten blev att kosta ca 4e. 
Nästa problem kom sen när jag skulle fota. Ja ni ser ju själv. Att få damen att hållas stilla en liten stund är inte det enklaste. 
Mönstret hittar ni här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar