fredag 24 juli 2015

I Kvevlax

Det har blivit en tradition att jag, mamma, mina systrar och mina barn åker till Kvevlax en dag varje sommar. Det har vi gjort enda sen Lova och Alvin var små, alltså sen 2008. Ja, eller egentligen redan sen jag var barn, med ett antal års uppehåll. I Kvevlax bor mammas kusiner och det är dem vi hälsar på. Varje år blir vi bjudna på massor av gott och varje år är det lika trevligt. Just nu känns det som att jag inte behöver mat mera detta år. 
Vädret har ju varierat en hel del åren emellan, allt från spöregn till ifjol då det var helt underbart. I år höll det i alla fall upp så pass länge att ungarna hann simma i poolen. Det är ju höjdpunkten för dem. Nu råkar ju vi ha pool själv, men jag kommer ihåg när jag själv var barn. Det var något magiskt över deras pool, det var ju inte många som hade en sån.

Vi blev bjudna på en fantastisk god köttsås


Edla och katten blev vänner



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar