söndag 1 november 2015

alla helgons dag

Vi har pratat med gubben om att gå och vandra lite med barnen. Men man är ju gift med en arbetsmyra så en vanlig lördag skulle ju absolut inte gå. Därför tyckte jag att det passade bra igår eftersom det ändå var söndag. Sagt och gjort vi styrde kosan mot Larsmo. Väntade in vänner och startade. Vi gick inte så långt, sammanlagt 4km ungefär, men det var alldeles tillräckligt för barnen. De var ju förstås mera i skogen än på banan. På halva vägen tog vi en paus och grillade korv. När vi satt där funderade jag över varför vi inte gör sånt oftare, för det var trevligt, riktigt trevligt. Och barnen fick leka av sig i friska luften. Svaret på frågan tror jag är att vi är båda ganska bekväma av oss. Det är alltid jag som ska få tummen ur för att vi ska göra något. Nu har jag i alla fall tänkt att jag ska försöka än en gång aktivera hela familjen lite nu som då. Hur det nu går är en annan sak. 



Vi gick utefter skidspåret, eftersom vi hade barnvagnar med. Efter en liten bit finns där en trevlig rastplats med en grillkåta, tupp och vedbod. Det tyckte jag var helt super. Det blåste en hel del så att få sitta inomhus och grilla var helt huippu. 



Innan vi åkte hem passade vi på att besöka 4 olika gravgårdar och tända ljus, för gubbens och min mormor, morfar och farfar. 


När vi kom hem bakade jag en såå god kladdkaka. Jag tänkte på två enkla och goda "bakverk", kladdkakan och myror. Och kombinerade dessa. Helt enkelt bakade jag en kladdkaka och gjorde en sats myror. När kladdkakan var klar bred jag myrsmeten ovanpå. Så gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar