torsdag 26 november 2015

målade kottar


Förra veckan målade jag och ungarna kottar. Ungarna tyckte det var så roligt, jag kan varmt rekommendera det. Ett enkelt pyssel. Det krävs att man har färg att måla med, men kottar finns i vilken barrskog som helst. Finast skulle det säkert bli med tallkottar. Men nu var det tvillingarna som var ut i skogen så vi fick hålla oss till godo med de grankottar det plockat. 
Vad man sen skall pryda med dessa kottar är en annan sak. Men jag tyckte jag var smart när jag kom på att vi kan hänga dem i julgranen. Därför limmade jag fast hamapärlor i kottarna så att det var enklare att trä dem på ett band. Det börjar kännas lite som att vår julgran blir mera och mera för varje år en plats dit vi dumpar allt möjligt. Men det är faktiskt helt ok för mig, jag vill inte att barnen sen när de blir äldre säger att det aldrig fick hänga upp sina egnagjorda dekorationer. 
Nu är det ju en stund ännu innan vi tar in granen, så vi hinner göra massor av dekorationer ännu ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar