söndag 15 november 2015

juliga rocky road


Rocky road passar ju till alla årstider. Så för att få dem att passa lite bättre till den här tiden på året, lite mer juliga alltså, gjorde jag dem lite annorlunda än annars. I rocky road kan man ju använda egentligen vad som helst. I dessa hade jag mjölk- och vitchoklad, pätkis, marshmallow, toffeegodis, smarties och krossade pepparkakor. Pepparkakorna gör något förunderligt till denna läckerhet. Ni måste testa. 

Ifall det finns någon som aldrig gjort dessa kan jag berätta lite hur man gör. Eller hur jag brukar göra. Jag börjar alltid med att smälta mjölkchokladen. Den brer jag ut i en form. Därefter fyller jag på med fyllningen, alltså olika godisar, bär eller vad man vill ha. Nu brukar jag låta detta stelna en stund i kylen innan jag smälter vitchoklad och brer över allt. Sen när det stelnat tillräckligt är det bara att skära i bitar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar