tisdag 24 november 2015

ris ala malta med jordgubbar


Senast jag kokade risgrynsgröt passade jag på att koka en stor kastrull. Det ledde ju till att det blev en hel del över. Vilket faktiskt var tanken. Ris ala malta är något jag länge tänkt testa att göra. Det är ju så enkelt och så lär det ju vara så gott också. Jag följde inget recept utan jag vispade helt enkelt ett paket grädde som jag blandade med gröten. Och förstås tillsatte jag socker. Jag tillsatte inget socker i bären, det behövdes inte heller för själva puddingen var söt. Och jag kan tala om att det blev gott. Går inte att tala om köpe risifrutti och detta i samma mening, alls. I riktig ris ala malta lär det ska vara apelsin. Jag tror nog jag måste testa det också här under juletiden. Det är ju ändå den vanligaste juldesserten i Sverige. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar