lördag 28 november 2015

vår lillajul


Huset är inte så städat som jag egentligen skulle vilja. Men under den senaste veckan har jag lärt mig att fokusera på sånt som är viktigt. Jag har verkligen fått anstränga mig för att inte sjunka ner i ett djupt hål där jag endast ser stöket runt omkring. Oftast i det hålet ser allt dessutom mycket värre ut än vad det egentligen är. Mina ansträngningar har lett till att jag mått riktigt bra denna vecka. Och därför firar vi idag lilla jul med några dammråttor i vissa hörn och ett lite smutsigt köksgolv. Lilla julgubben har varit på besök med paket och ungarna sitter bänkade framför en pippifilm med sitt godis. Jag tror inte att de märkt av dammet eller matresterna på köksgolvet. Det viktigaste är ändå att få till en underbar jultid för barnen. Jag tror att massor av folk stressar idag för helt fel saker, och i mitt fall försöker jag ändra på den saken. 
Just nu känns det som om det endast behövs en kopp med glögg och en bra bok. Det ska jag njuta av i skenet från tro hopp och kärlek medan barnen tittar på sin film.
Hoppas ni alla har en riktigt bra kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar