söndag 20 december 2015

julmiddag


Som ni vet kommer ju min svägerska från Norge. De brukar därför fira jul vartannat år där. I år är ett sånt år. Därför hade vi julmiddag redan igår med dem. Vi brukar dessutom äta hos mina föräldrar på julafton det året svågern och svägerskan är i Norge. Det positiva med dessa år är att vi får äta julmat en gång extra. Julmat är det bästa jag vet, desserten är inte alls lika viktigt. Det är skinkan, olika lådor, sallader, fiskar och en god sås. Och att äta hade vi minsann igår. Och att det var gott kan ni skriva upp. Vi åt så.. ja som man brukar på jul.  


Alla tidigare år har vi haft marängsviss till efterrätt. I år bestämde svägerskan och jag att vi satsar på något annat istället. Vad det blev får ni se imorgon. Så mycket kan jag säga att det var så gott, så gott. Bara man inte hade varit så mätt på all mat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar