tisdag 1 december 2015

polkabräck


Det här är ett verkligt enkelt julgodis. Och så gott. Man kan använda sig av endast vit choklad om man vill, men jag tycker det blir både godast och snyggast att använda både vit och mjölk. Något fan av mörk choklad är jag inte, så det använder jag väldigt sällan. Men tycker man om det kan man ju självklart använda det också. Dessa polkabräck gör jag genom att först smälta mjölkchoklad och bre ut på bakplåtspapper. Vill man även använda vit choklad lönar det sig att låta mjölkchokladen stelna innan man brer den vita över. Annars blandas de, och det blir inte alls lika fint. Innan den vita chokladen stelnatr strör jag hackade polkagrisar över. 
Man kan skära i bitar, men jag tycker det ger ett häftigare intryck när man bryter den i bitar. Dessutom blir det ju större och mindre bitar, vilket är bra för vissa vill ha en stor bit, medan andra tror att de vill ha en mindre bit ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar