måndag 13 juni 2016

Edlas tårta


Edlas absoluta favorit just nu är Jake och piraterna. Därför fick det bli en sån kaka. Ätbara tårtbilder är ju väldigt tacksamma, speciellt om man inte har tid med någon invecklad dekoration. 
Till den här tårtan gjorde jag en fyllningskonstallation jag inte gjort förut. Jag ville ha en fräsch fyllning, efter en hel del chokladaktigt den senaste tiden tyckte jag det passade bra. Därför valde jag att göra citronmousse och svartvinbärsmousse. Just svartvinbärsmousse har jag inte gjort förut. Men jag måste säga att dessa båda gifte sig väldigt bra tillsammans. 
Jag har ju berättat förut hur jag gör mousse, så dessa har jag gjort på samma sätt. Skillnaden här är ju bara att jag har sockerkaksbotten mellan fyllningarna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar