torsdag 2 juni 2016

sommarplaner

Nu kan man väl säga att sommaren kommit, fastän det lovas sämre väder nästa vecka. Egentligen gör det inget, för vi ska städa och ordna hela veckan. Det är så fruktansvärt här efter den bråda våren. Så nästa vecka ska det satsas på det.
Eftersom sommaren är här sitter jag här och funderar över våra sommarplaner.

Här hemma ska vi ha gjort en hel del. Eller egentligen fixat klart en hel del, vi har en del oklara projekt. För det första terrassen är inte helt klar ännu. En del måste målas och sen ska det spikas brädor runt fönstren.
Utöver det har jag bestämt att allt bråte som ligger och skräpar runt tomten ska bort. Jag har gått och tittat på skräpet i sex år nu, så nu får det vara nog.

Angående resor ska ju maken och jag till Rom om ett par veckor. Annars har vi endast tänkt oss en husvagnssemester. Till Tuuri och Tammerfors. För barnen behövs det inte mera. De har väntat på vår husvagnssemester länge redan.

Det har varit väldigt intensiva dagar och framförallt veckor nu på sista tiden. Lugnare blir det inte under den närmaste tiden. Sommarens alla festligheter har hopat ihop sid till början av juni. På söndag ska vi fira Fanni som blir klar från yrkesträningsskolan i Nykarleby. Sen fyller ju Edla 3 år nästa vecka. Och som grädden på moset har yngsta svågern förlovningskalas samma vecka.

Annars ska vi njuta av sommarlovet. Edla var sista dagen på dagis idag. För mig, Lova och Alvin är det sommarlov från lördag som gäller. Ett stort plus skulle det förstås vara ifall vädret kunde vara i stil med hur det varit den här veckan. Lova och Alvin höll till vid poolen nästan hela kvällen igår. Och visst skulle det väl vara härligt ifall de kunde få fortsätta med det hela sommaren. Visst kommer vi att njuta ändå, men jag hoppas på underbara kvällar som den på bilden. Utan myggor, tack!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar