torsdag 24 november 2016

årets rocky road

Varje år hör det ju till att göra rocky road. Jag gör dem lite olika varje år, beroende på vad jag har hemma. Det som måste finnas med, förutom choklad då, är dumle, marshmallow och pepparkakor. I år har jag endast satt med salta nötter förutom dessa tidigare nämnda. 
 Rocky road är nog det godaste hemgjorda julgodiset, om man frågar mig. 



Nu när jag postat detta märker jag att det exakt en månad kvar till jul. Jag får smått panik måste jag säga, jag hinner inte alls med i år. På lördag är det lillajul och huset är som ett bombnedslag. Tänkte att jag måste ta itu med det redan ikväll, så att jag inte har allt kvar imorgon när jag kommer hem från jobbet, trött efter att dessutom ha varit och handlat. Men visst är det roligt att julen närmar sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar