söndag 13 november 2016

veckan som gott

Så var en vecka igen till ända. Jag tycker jag inte gjort annat än rättat prov, men nu är alla som tur var rättade. Imorgon byter vi period, vilken för min del innebär mera undervisning. Jag har haft lyx att börja 9.40 alla dagar den här perioden, men nu blir det två 8 mårnar att bli van med. Visst ska väl det gå, julen kommer ju här emellan snart så.

Förutom att rätta prov har jag faktiskt hunnit vara till tandläkaren för en tandrotsoperation, i onsdags. Och nu först idag märker jag att svullnaden börjar ge sig. Jag var så svullen i torsdags på morgonen så jag kunde nästan inte prata. Det blev alltså en hemmadag för Edla och mig. Då passade vi på att baka årets första pepparkakor. En liten sats bara, men jag hade lovat Edla att vi skulle baka så pepparkakor tyckte jag kunde passa, de är nog uppätna redan.


Igår var jag till Haparanda. En välbehövlig paus. Hem kom jag med en del julklappar och tapetrullar. Jag har lovar Lova att vi ska tapetsera en vägg i hennes rum.

Med mig hem hade jag massvis med billigt godis att baka av till julen. Allting på bilden var billigare i Sverige. Nu är jag garderad.

Idag firar vi farsdag. Edla hade gjort en tavla med en söt älg i dagis. Snart ska vi bege oss mot esse för att fira faffa lite.

Dagens dessert är banoffe i glas. För att få den lite juligare tog jag pepparkakor istället för digestive och sen varvade jag alla ingredienser. Riktigt gott blev det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar