torsdag 3 november 2016

små virkade tomtar

Jag har ju alltid många olika projekt på gång. Och ännu flera nu före jul. Som tur var jag så smart att jag började med en del redan för en tid sedan. Så dessa små tomtar har varit klara redan en tid. Någon tänkte jag ge bort och någon tänkte jag faktiskt behålla själv.


Visst är de söta? Och riktigt enkla att göra. Googla på virkade tomtar så hittar ni säkert ett mönster. Om ni tittar noggrant på mina ser ni att de är lite olika. Det ät ett tecken på att jag inte följt mönstret slaviskt. 


Och så roligt att det fanns snö när jag skulle fota. Man fick lite julstämning faktiskt. Och om ni undrar så ljuder faktiskt julmusik ur högtalarna. Maken spelar ishockey just nu, så det lönar sig att passa på. 
Julmusik kan han inte lyssna på ännu, men dadelkaka tycker han nog att det går att äta redan. Så på hans beställning har Lova en sådan i ugnen just nu. Själv har jag lite julgodis på g, som ni ska få se senare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar