lördag 27 juni 2015

en garnutflykt


Idag (eller igår, mina inlägg tycks alltid komma denhär tiden på dygnet)har jag varit på en liten utflykt. Tidigt i morse steg jag upp och så körde jag och några till iväg mot Kauhajoki och Tapion Kauppa. En stor garnbutik. Där fanns det massor av garner. Jag skulle ha kunnat köpa hur mycket som helst. Men jag kunde faktiskt behärska mig. Det var roligt i allafall att gå och pilla på olika garner. och så många olika färger. Man är ju van med att det finns några olika färger, men inte många. Här fanns det massor olika, för att inte tala om alla olika garnmärken och sorter. Vi tillbringade en god tid där i affären. 
Sen efteråt styrde vi kosan mot Tuuri och Keskinens, där vi också spenderade några timmar. 



Jag köpte endast en hög med bomullsgarn i olika färger och några ergonomiska virknålar. Bomullsgarn är svårt att få tag på häromkring, och finns det finns det bara några färger. Dessa var inte ens "hinnalla pilattu" som man säger på finska. För de kostade 1,10 nystanet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar