lördag 6 juni 2015

terrassgolvet

Den här bilden är från i julas, men bara så att ni ska se skillnaden. Jag visste att det skulle bli bra med det nya golvet, men att det skulle bli så här bra hade jag inte väntat mig. Jag hade gått och bannats över det hemska betonggolvet hur länge som helst. Som ni kan se på bilden ovan är det verkligen hemskt, målfläckar överallt. Maken tyckte inte att det behövdes något nytt golv, men han gjorde det i alla fall för att jag ville. Sånt är han bra på. Och nu har han en nöjd fru. 

På samma gång passar jag på och bjuder på lite bilder från vår terrass. Den här terrassen finns på framsidan. 



Tänk så fint det kan bli med lite växter plockade i naturen.





Maken gjorde ny terrass åt oss här förra sommaren. Den gamla som pappa gjort då de bodde här var verkligen fallfärdig. Räcket ramlade bort bara man nuddade det lite, och golvplankorna var fulla av flisor. Förut gick den ut ända till väggen, men vi beslöt att göra den dubbelt mindre och utan räcken. Vi har inte ångrat oss. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar