måndag 29 juni 2015

marianneglass


Makens semester har börjat och det firade vi med underbar glass. Jag har inte kommit på det själv, så äran är inte min. Men jag vill ändå dela detta med er. Det kan vara att någon testat det redan, men för er andra vill jag presentera dagens, veckans, ja kanske hela årets bästa tips: den godaste glassen som finns, och den enklaste. En mera len eller krämig glass har inte jag ätit. Egentligen behövs endast 2 ingredienser. 1 burk grädde och 1 burk kondenserad mjölk. Vispa grädden och blanda med mjölken och frys. Du behöver inte röra om emellanåt, det bildas ändå inga iskristaller. Sen kan man ju smaksätta hur man vill. I allra första satsen jag gjorde blandade jag endast vaniljstång. och det blev vaniljglass som heter duga. I denna sats blandade jag då mariannecrush.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar