torsdag 11 juni 2015

tacolasagne


Vi började Edlas kalas med att mumsa i oss tacolasagne. Jag hade inte gjort det förut, endast hört talas mycket om det. Om hur gott det är. Och vet ni vad, det var det. Det var riktigt, riktigt gott. Jag följde ett recept ganska slarvigt. Så jag kan inte ge er något exakt, men på ett ungefär ska ni få. 
Åt 18 personer gick det åt 4 paket tortillabröd, 4x400g maletkött, 3 påsar tacokrydda, 5 burkar ostsås, 2 burkar salsasås och en hel del ost. Jag blandade ihop maletkött och såserna. Sen varvade jag bröden, röran och osten. Överst ska det vara mycket nachos. Eftersom allting är redan klart behöver det inte vara så länge i ugnen, bara så att osten smälter. ca 20 min skulle jag gissa. Servera med en god sallad och njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar