söndag 13 mars 2016

mazarincupcakes

Idag är det mazarindagen. Därför passade jag på att göra några cupcakes till kaffet. Jag använde mig av följande recept. Sen blandade jag grädde och vaniljkvarg, som fick bli frostingen. Mazarin är ju en grej som delar befolkningen lite, endera tycker man om det, eller så inte. Men jag tycker dessa var goda, och även de andra åt med god aptit så helt dåligt betyg kan de inte få.

Mazarinmuffins

250g mjukt smör
1dl vetemjöl
5 ägg
500g mandelmassa

Vispa smör och riven mandelmassa. Tillsätt ett ägg i taget under vispning. Vän sist ner mjölet för hand. Grädda i 20 min i 175 grader. 

Kan tillägga att jag gjorde på 150g mandelmassa och räknade lite på högt hur mycket det blev av de andra ingredienserna. Jag fick en 6 stycken muffins. Därefter kan räkna ut på ett höft hur många det blir av en hel sats. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar