söndag 20 mars 2016

vilken vecka!

Ja, vilken vecka vi har bakom oss. Förutom jobb har jag haft spring nästan varje kväll. Igår var jag och Z till Vuokatti med tvillingarna. Det blir inget Levi i år, när ungarna fick höra det var det inga glada miner. Därför blev det en dag i Vuokatti. Dessa ställen går ju inte att jämföra alls, men för barnen tycker jag nog det kunde räcka i år. Grejen med det hela är att de har ju endast åkt i gratisbackarna vid Levi, och jag antar att dessa inte kommer att räcka mera nästa år. Därför var det på tiden att de lär sig kurva ordentligt  istället för att ploga.
Alla större pister vid Levi är faktiskt ganska branta och då måste man kunna bromsa ordentligt. Vuokatti var riktigt bra för det här ändamålet. Vissa pister är ganska branta och vissa är det inte så vi fick träna på allt. Dessutom fick vi ju träna sittliften också. Ganska fort tycker jag nog att de fattade själva grejen med slalom, vilket ju förstås inte är att ploga hela vägen ner ;)
Ja nå, det om det. Nu går vi in i stilla veckan. 4 arbetsdagar kvar så kommer ett behövligt påsklov emot. Imorgon slutar jag tidigare så då ska Edla och jag passa på att städa lite och kanske börja förbereda påsken lite. Jag brukar vilja pynta en del, fastän den är fort förbi.

ett foto från igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar