tisdag 19 juli 2016

årets tur till Kvevlax

Idag har vi varit i Kvevlax. Som jag berättat förr brukar vi åka dit en hel dag per sommar, mamma, mina systrar, jag och mina barn. I Kvevlax bor mammas kusiner. Det brukar bli en trevlig dag med en hel del gott att äta, så även i år. Tänk er barnens lycka när de blev serverade urgoda hamburgare, det slår alla köttsåser, enligt dem i alla fall. 
Sen fick vi ju en hel del dopp till kaffet, som vanligt. Och gott som vanligt.Vädret var lite bättre än vad det brukar. Jag tror att majoriteten av år har det regnat. Idag blåste det men varmt var det, så att barnen kunde simma en stund. En hel dag blev det även i år, klockan var närmare 21 när vi körde in på gården. 



Jag kommer ihåg hur speciellt vi tyckte det var med den här poolen när vi var barn

Edla simmade en god stund hon också



Mums


Bara jag får Edla att sova nu har jag 10 liter jordgubbar jag borde ta itu med. Och imorgon blir det att packa och ställa husvagnen för snart åker vi iväg på vår husvagnssemester. Som tur är lovar de ju riktigt bra väder nu. Först styr vi kosan mot Tuuri och sen får vi se, jag har lite planer, men man vet aldrig hur det blir. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar