lördag 16 juli 2016

lördagsprojekt

Vi började dagen med att köra till Kokkola. Tanken var att vi skulle leta efter grejer till husvagnen, mål och lite annat. Men med alla barn i släptåg orkade vi inte länge. Hem kom vi med mål i alla fall och två stolar till vagnen. Jag får nog åka själv för att leta efter tallrikar och sånt. 

Så idag har vi ägnat åt oss diverse projekt. Vad gubben har gjort måste jag ärligt säga att jag inte riktigt vet, han har grävt med grävmaskinen i alla fall, men vilket syftet är har jag inte riktigt förstått. 

Själv har jag stått en stund i växthuset. Det är ju ett projekt man får ta sig tid till mest varje dag, men det är så roligt att se att det börjar ta sig.



Sen har jag slipat och slipat och målat och målat. En pulpet och ett gammalt vardagsrumsbord skulle få ny färg. 


Jag målade och målade. 4 varv målade jag bordsytan, tills målfärgen tog slut och ändå skiner det bruna genom. Så få se vad jag ska göra. Antagligen blir det att köpa mera färg. 


Sen har jag ju faktiskt bakat också. En brownie med apelsinfudge. 


Lördagkväll klockan är ca 20.00. Det betyder att resten av familjen är i bastun. Snart, när Edla sover ska jag ta itu med min virkning. Håller på med nånting åt barnens kusiner. Vad får ni se sen när det är klart. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar