onsdag 13 juli 2016

vänner på besök

Idag har jag haft trevliga vänner på besök, fina vänner från studietiden. Det är så roligt att vi fortsätter att hålla kontakten. Fastän livet för oss åt olika håll träffas vi ändå några gånger om året. Och skratta får man alltid göra med dessa människor. Det om något är väl trevligt. 


Jag bjöd på pajer till lunch, vilket var lite spännande för jag har aldrig gjort glutenfria pajbottnar förut. Men de lyckades helt ok faktiskt. Härifrån nappade jag receptet på bottnarna.  


Till kaffet blev det bland annat en traditionell banoffe, en sån kan väl aldrig slå fel. Nu för tiden finns det ju att köpas färdig karamelliserad mjölk, så man behöver inte stå och vakta den kokande burken i x antal timmar mera. Smidigt, eller hur. 


Och jag blev förärad med fina blomster. 
En bra dag, fastän det regnade ordentligt i kväll. 
Tillåt mig gnälla lite över allt detta regn, blää. När ska det sluta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar