söndag 31 juli 2016

det fina naturen ger


Tänk vad fin naturen är, speciellt på sommaren då allting blommar. Då brukar jag gå runt och endast titta på alla olika färger som lyser. Sen plockar jag oftast med mig en bukett eller två att ha på köksbordet. Långt behöver jag inte gå förrän jag ser en färgkavalkad framför mina ögon, att ta sig en titt ut genom dörren kan räcka. Och allt detta växer helt fritt. Svärmor har lite problem med alla maskrosor som växer på deras gräsmatta, själv kan jag inte se maskrosor som ett problem, jag tycker de är fina. Att fläckarna är svåra att få bort från kläder kanske skulle vara ett minus då. Blommorna är en fröjd för ögat, men om vi då tänker på fröjder för gommen finns det ju ännu mera, tänk på alla bär som växer helt fritt. Bara att plocka. Så här söndagen till ära sitter jag och är lite filosofisk. 
Vi får tacka Gud för den fina naturen han gett oss!


Lupiner är min favorit bland vilda blommor, tyvärr blommar de så kort tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar