lördag 2 juli 2016

lördagen 2 juni


Jag får ångest, snart är sommaren slut och dags att börja jobba igen. Jag vet att det är många veckor dit ännu, men ändå...

Idag hade jag helst åkt och shoppat någonstans, typ Vasa. Edla skulle möjligtvis behöva t-skjortor. Men vet ni, jag tycker jag börjar bli lite bättre på detta nu. Egentligen behöver inte Edla t-skjortor, okej hon har inte jättemånga men vi har tvättmaskin. Förstår ni min tanke? Jag försöker lära mig att inte slösa så mycket. Barnens garderober behöver inte svämma över. Vi planerar en längre husvagnssemester till nästa sommar, Danmark, legoland, Ullared och sånt. Därför måste jag leva snålt inkommande vinter, jag kommer försöka att inte köpa nånting åt barnen, i klädväg alltså (ifall det inte verkligen kniper), för i Ullared ska jag shoppa. Nåjaa, det om det, idag har vi istället röjt en del här hemma. Både på insidan och utsidan. Vi har bränt upp ganska mycket skräp och jag har målat två blompallar. 
Nu har vi, i senaste laget kanske, ätit en god middag bestående av schnitzel, pommes och bea. Z och ungarna är just nu i bastun och snart infinner sig lugnet när Edla somnat. Då tror jag att jag ska titta på en Beck och fortsätta med mitt handarbete, som ska i husvagnen. 

Trevlig lördagskväll, hör ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar