fredag 8 juli 2016

semester

Nu har maken semester. Några vilt flygande planer har vi inte, men hoppas att det blir bättre väder så vi slipper iväg på vår husvagnssemester i alla fall. Jag kan inte påstå att jag väldigt gärna åker med vårt gäng och vår "stora" husvagn ifall det regnar. Nää, då får det bli ändrade planer. 
I helgen ska vi i alla fall åka så långt som till Larsmo. 

För att fira semestern bakade jag en semestertårta i all hast. Det borde väl ha varit jordgubbar i den, men några sådana hade jag inte, så då fick det blir persika. Förutom det har jag i chokladganache och en grädde-och kvargblandning. 


Och till middag mumsade vi i oss hamburgare. Jag brukar fuska och ha köpesemlor, men biffarna gör jag alltid själv. Biffarna som finns i köpehamburgare går ju inte att äta, de kan ju inte bestå av många procent kött.

Min smarriga burgare. Den här gången hade jag i rostad lök, och det gott folk var först gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar