fredag 20 februari 2015

chokladmacaroons med hallonsmörkräm

Idag har vi varit på begravning. Dit hade jag gjort dessa småbröd. Macaroons är tacksamma eftersom de även är glutenfria. Goda blev de, men utseendet var jag inte så nöjd över. Det var första gången jag gjorde dessa i chokladvariant och degen blev alltför tjock. Så tjock att jag fick ha maken att spritsa ut för jag hade inte tillräckligt med krafter. Antar att det var fel i receptet, eller så ska de inte vara lika släta som vanliga makroner.
Jag tycker om att hallonen ger färg, annars är det vanligt att tillsätta färg när man gör macaroons. Inget jag brukar göra i och för sig. 

Nee, efter en lång dag blir det att krypa till kojs. Det blir en spännande dag imorgon, jag ska på en intressant kurs. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar