måndag 2 februari 2015

jägarschnitzel


Alltså det här med söndagslunchen är nog min akilleshäl. Vardagsmaten är inget problem för mig, jag vill påstå att jag klarar av att koka både mångsidigt och gott, men på söndagen skulle man ju vilja göra något annat än vardagsmat. Jag skulle så väldigt gärna göra någon god biff, men jag kan inte. Eller låt oss säga så, kan gör jag väl, men om det skulle vara ätbart är en annan femma. Allt som oftast blir det därför lax, lasagne eller maletkött i någon form. 
Varje gång MI kommer ut med en ny kurskatalog väntar jag på den där kursen som skulle heta "lär dig laga kött". Grejen är väl mest den att jag inte vågar testa. Och just det är så konstigt för när det gäller matlagning och bakning så vågar jag verkligen testa, men inte kött. Visst har jag testat någon gång, men när det sen blir segt och torrt åker liksom lusten sin kos. Det känns inte kul att förstöra en dyr köttbit. 
Nu har jag i alla fall bestämt mig att jag måste ta tummen ur och bara börja på. 
Maken hade varit och ätit jägarschnitzel häromdagen på lunchen och tyckt att det var så gott. Så det bestämde jag mig för att göra. 
Köttet är gris ytterfile som jag dubbelpanerade. Till gjorde jag förstås en svampsås och ugnsrotsaker. Och jag kan tala om att det var gott. Den här gången lyckades jag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar