tisdag 24 februari 2015

tonfiskpaj

Här firar vi sportlov för fullt. Med att inte göra något speciellt. Imorgon tror jag faktiskt att vi ska promenera till biblioteket, men det är allt. 

Idag hade vi trevligt besök. Till lunch gjorde jag därför en tonfiskpaj. Jag har aldrig gjort paj med tonfisk förut, jag är helt enkelt ingen vidare tonfiskmänniska. Jag tycker inte om pizza med tonfisk heller. Men den här pajen var riktigt god. Misstänker att det inte är sista tonfiskpajen jag gör.


Jag använde detta pajbotten: 
50g smör
4dl mjök
1tsk salt
2tsk bakpulver
1½dl mjölk

Jag tycker detta botten är det bästa och smakligaste. Sen hällde jag bara på tonfisk, ananas, fetaost och tomat. Och toppade med ost och creme fraiche.
Just riven ost blandad med creme fraiche tycker jag är det allra godaste på paj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar