torsdag 26 februari 2015

nyaste muminmuggen


Idag kom de, Håll Sverige rent-muminmuggarna. Muggarna som endast säljs i Sverige. Men den går ju förstås att beställa via nån webshop, som jag och resten av muminsamlarna i Finland gjort. Gubben som kom med dem sa att det var femte paketet med dessa muggar han levererar. Jag tycker muggen är fin. 


Förutom det har jag fått klart skattjakten till ungarnas kompiskalas nästa vecka. Eller ja så klart man kan göra det före. Tack vare min kusin, som tipsade om en enklare variant, slapp jag relativt enkelt undan. Tanken här är att de ska leta efter en lapp under en säng
en,stol o.s.v. Spännande är att den kan ju vara vara under vilken säng som helst, så det blir ju lite letande. Fast jag hade nog tänkt begränsa det till bottenvåningen, annars tar det hela dan. Jag är verkligen inte bra på att rita, men jag tror nog att de ska se vad bilden föreställer. Påsarna sen innehåller lite godis och ett klistermärke.



3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HSR Håll vattnet rent muggen är fin :-) själv har jag bara köpt en mugg av den :-)

      Radera
  2. Hej! Vad intressant att du hittat till min blogg. Jag är med i Mumin samlare-gruppen. Jag har köpt en mugg åt mig själv och en på var åt mina 3 barn ;)

    SvaraRadera