onsdag 6 januari 2016

gåvor av afrikanska blommor

Våra vänners barn och tillika barnens småkusiner har fått egna rum. Så jag gjorde varsin grej åt dem av afrikanska blommor. Ett hjärta och en boll. 


Till bollen ska det vara många blommor, så den är ganska så stor. Till den här har jag använt en liten virknål, då blir ju blommorna automatiskt mindre också. Använder man en stor virknål och tjockt garn blir blommorna förstås större. 
Jag använder alltid bomullsgarn när jag gör något åt barn, det börjar inte ludda. När jag fyller dessa afrikanska saker fyller jag en nylonstrumpa (den iden har jag snott), då slipper inte vaddet ut genom hålen i själva bollen eller hjärtat. Det fungerar riktigt bra, eftersom barnen har en tendens att kasta dem och så ligger de lite på golvet och så.. 



Nu tror jag det får bli en liten paus med afrikanska blommor för min del. Det har blivit en del på sista tiden. 

1 kommentar:

  1. ..dom är verkligen omtyckta, och får ofta vara med i leken.. =)

    SvaraRadera