lördag 16 januari 2016

kalasinspiration

Gubben är i Oulu och Edla sover. Jag sitter här och försöker hitta lite inspiration till tvillingarnas 8-års kalas. Det är ju visserligen 1½ månad tills dess, men Lova har redan en gång frågat om jag inte börjat baka ännu. Det är ju både kompiskalas och släktkalas som ska planeras, så kanske man inte kan vara ute i för god tid. Nästa vecka tänkte jag sätta mig ner med dem och fråga vilka önskemål de har. Men tills dess googlar jag vidare. Nåt bland det bästa jag vet är att få googla runt och leta inspiration. Och visst finns det en hel del med anknytning till kalas. 


Dessa inbjudningskort till exempel är ju för härliga



Barn gillar ju glass allra bäst. Så jag tror att jag ska satsa på glassbuffé till kompiskalasen.


Lova var på kalas och kom hem och berättade om så goda pinnar med köttbullar och annat. Så något sånt blir det antagligen också.




Till släktkalaset leker jag lite med tanken på en varm smörgåstårta. 


Tårta med popcorn låter väldigt spännande, eller hur? Får se vad det blir till sist.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar