måndag 18 januari 2016

godaste kladdmuffinsen

Häromdagen fick jag en sån lust att baka. Jag hade dessutom köpt en chokladplatta, som var lite väl farlig för mig själv. Så den bestämde jag mig för att använda upp. Det kan vara att jag delat detta recept förut, men det är så gott så det tåls att upprepas. Receptet är Leilas och jag har inte smakat godare kladdmuffins än dessa. 


Leilas kladdmuffins

2 ägg
2dl socker
1tsk vaniljsocker
50g smör
½dl matolja (jag brukar använda smör)
1dl ljus sirap
2dl vetemjöl
1dl kakao
1tsk bakpulver
1 nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker riktigt pösigt.
Smält smöret, häll i olja och sirap. Blanda det med äggsmeten.
Blanda torra och vänd ner i smeten. Grädda i ca 12 minuter, beroende på hur kladdiga du vill ha dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar